loader image

Okos Parkolószenzor

Okos Parkolószenzoraink és egy mesterséges intelligencia-alapú algoritmus segítségével magas megbízhatósággal mérjük a parkolóhelyek foglaltságát.

Parkolóhelyenként telepített

Mágneses vagy kettős érzékelésű (mágneses és radaros) technológia

NB-IoT kommunikáció

Útburkolatba süllyesztett kialakítás

Akár 99% feletti megbízhatóság

5+ év élettartam

Parkolóhelyenként telepített Okos Parkolószenzoraink valamint – a mágneses szenzorok esetében – az általuk küldött adatokat kiértékelő mesterséges intelligencia-alapú algoritmus segítségével monitorozzuk az egyes parkolóhelyek foglaltsági állapotát.

Okos Parkolószenzoraink érzékelési mechanizmusukat tekintve 2 verzióban érhetők el.

A magnetométerrel rendelkező Okos Parkolószenzorok folyamatosan monitorozzák a mágneses teret, melynek segítségével érzékelik azt a változást, amit például egy gépjármű ki- vagy beparkolása általi mágneses tértorzulás okoz. Az mágneses érzékelésű Okos Parkolószenzorok a mért értékeket egy központi szenzormenedzsment rendszer felé továbbítják. Itt egy mesterséges intelligencia-alapú algoritmus kiértékeli a kapott adatokat és – egyéb környezeti és parkolóhelyet érintő tulajdonságokat is figyelembe véve – meghatározza, hogy az adott parkolóhely éppen foglalt vagy szabad. Ez az adat ezt követően egy központi üzemeltetési rendszerbe kerül, ahonnan bármilyen felületen (pl. Parker alkalmazás, Okos Parkolás Dashboard, vagy más harmadik feles rendszerben) megjeleníthetővé válik. A szenzormenedzsment rendszerben történő mesterséges intelligencia-alapú kiértékelés lehetőséget ad arra, hogy a múltbeli adatokat is figyelembe véve , illetve – a folyamatos újrakalibráció segítségével – az aktuális környezeti körülményekhez alkalmazkodva a rendszer kimagasló, 98% feletti megbízhatósági szint mellett legyen képes az egyes parkolóhelyek foglaltságának megállapítására.

A kettős érzékeléssel működő, vagyis magnetométerrel és radarral is rendelkező Okos Parkolószenzorok esetében a mérés a két detektációs mechanizmus kombinációjával történik. Ha az elsődleges mágneses mérés során a szenzor szignifikáns változást mér, a radar-detektor másodlagos mérést végez, hogy megállapítsa az adott parkolóhely foglaltsági állapotát. A kettős érzékelésű Okos Parkolószenzorok önmagukban képesek eldönteni, hogy egy adott hely foglalt, vagy szabad, így működésükhez nincs szükség szenzormenedzsment rendszerre. A foglaltsági adat a szenzoroktól egyenesen egy előre (ügyfél által) meghatározott rendszerbe kerül. Egy egyedi protokoll segítségével az ügyfél által – igény esetén – egyedileg paraméterezhetők a szenzorok, így működésük testre szabható. A magnetométerrel és radarral is rendelkező Okos Parkolószenzorok a kettős érzékelési mechanizmusnak és azok egymást kiegészítő működésének köszönhetően önmagukban – mindenféle kiegészítő intelligencia nélkül is – rendkívüli, 99% feletti megbízhatósággal képesek meghatározni egy adott parkolóhely foglaltságát.

Mind a mágneses, mind a radaros érzékelés alkalmas arra, hogy minden időjárási és egyéb – útfelszín állapotát befolyásoló hatás okozta – körülmények között biztosított legyen a pontos és megbízható járműérzékelés.

Az útburkolatba süllyesztett kialakításnak köszönhetően az Okos Parkolószenzorokban található nagyteljesítményű elemek védettebbek az extrém környezeti hatásokkal szemben így megelőzhetők a szélsőséges időjárási és hőmérsékleti viszonyok okozta esetleges elemmeghibásodások.

Az Okos Parkolószenzorok – az érzékelési mechanizmustól függetlenül – a meglévő mobilhálózati infrastruktúrán, NB-IoT hálózaton keresztüli kommunikálnak, így működésükhöz nincs szükség kiegészítő hálózati elemek (például bázisállomások és átjátszók) telepítésére. A NB-IoT kommunikáció segítségével biztosítható az Okos Parkolószenzorok – érzékelési mechanizmustól független – hosszú, átlagosan 5 évet meghaladó élettartama, minden egyéb külső energiaforrás biztosítása nélkül.

Az Okos Parkolószenzorok egyedülálló burkolati kialakításának köszönhetően – az érzékelési mechanizmustól függetlenül – a telepítés során egy külső hüvely kerül beépítésre az útburkolatba, majd az Okos Parkolószenzorok egy speciális technika segítségével kerülnek elhelyezésre ezekben a hüvelyekben. Ez a módszer lehetővé teszi az Okos Parkolószenzorok – egy esetleges meghibásodás vagy lemerülés esetén történő – könnyű cseréjét, miközben védelmet nyújt a vandalizmus ellen is.

Kapcsolódó termékek

Okos Parkolás Dashboard

Forgalomirányító Kijelző

Parker Mobil Alkalmazás

Érdekel Okos Parkolási megoldásunk?